Με την πέμπτη τάξη του σχολείου μας ήδη ξεκινήσαμε τα μαθήματα εισαγωγής στον προγραμματισμό! Αυτό γίνεται κάνοντας χρήση μιας μικρής γλώσσας προγραμματισμού της Robo που βοηθά τους μαθητές να γνωρίσουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού υπολογιστών, computer programming.
Εκτός από την εισαγωγή σε διάφορες βασικές προγραμματιστικές δομές θα έχουν και μια πρώτη επαφή με ενότητες όπως η Ρομποτική και η Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η γλώσσα αυτή έχει γραφτεί ώστε να προγραμματίζει ένα ρομπότ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συγγραφή αρκετών προγραμμάτων και σεναρίων. Οι βασικές δομές που θα χρησιμοποιήσουμε εφαρμόζονται και σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού.
Το περιβάλλον του RoboMind επιτρέπει την εκτέλεση προγραμμάτων από ένα ρομπότ εξομοίωσης. Περιλαμβάνει τα εξής:
Για τους μαθητές....διαβάστε τα παρακάτω....
Η έκδοση 2.6 που χρησιμοποιούμε έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά από τον Πάνο Ηρακλέους. Ο ίδιος έχει δημιουργήσει ένα κανάλι στο Youtube στο οποίο έχει ανεβάσει ορισμένα videos για το RoboMind αλλά και ένα blog που αναφέρεται στο RoboMind.Εμείς θα αναφέρουμε μερικά εισαγωγικα και θα συνεχίσουμε με μερικές ασκήσεις...
Βασικές εντολές
Υπάρχει ένας αριθμός από βασικές εντολές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να γράψετε ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να χρησιμοποιείτε αυτές τις εντολές είτε άμεσα, κατά την συγγραφή του σεναρίου, είτε έμμεσα με τη χρήση του χειριστηρίου. Για το ρομπότ μας, υπάρχουν οι ακόλουθες βασικές οδηγίες:
Κοίτα | Αριστερά | Μπροστά | Δεξιά |
ΕΜΠΟΔΙΟ_ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΘΑΡΑ_ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΗΜΑΔΟΥΡΑ_ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΑΣΠΡΟ_ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΜΑΥΡΟ_ΑΡΙΣΤΕΡΑ
| ΕΜΠΟΔΙΟ_ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΘΑΡΑ_ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΗΜΑΔΟΥΡΑ_ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΣΠΡΟ_ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΥΡΟ_ΜΠΡΟΣΤΑ | ΕΜΠΟΔΙΟ_ΔΕΞΙΑ ΚΑΘΑΡΑ_ΔΕΞΙΑ ΣΗΜΑΔΟΥΡΑ_ΔΕΞΙΑ ΑΣΠΡΟ_ΔΕΞΙΑ ΜΑΥΡΟ_ΔΕΞΙΑ |